4 užitečné rady, jak ve firmě reagovat na koronakrizi

4 užitečné rady, jak ve firmě reagovat na koronakrizi

Nelehké období “koronakrize” negativně zasáhlo řadu živnostíků i firem. Nese s sebou  však paradoxně i nečekané možnosti a příležitosti. Za celé období koronakrize jsme již dokázali pomoci mnoha podnikatelům. Společně se nyní podíváme na 4 užitečné rady, jak ve firmě reagovat na koronakrizi, udržet svůj business nad hladinou a nezaostat tak za konkurencí.

Jak toto období využít a zmírnit negativní dopad na Váš business?

1. Moderní aktualizovaný web

4 užitečné rady jak ve firmě reagovat na koronakrizi

Pro mnohé je tvorba webu na míru téma, kterému se snaží vyhnout. Často dané problematice totiž nerozumí a vidí ve všem spíše “nutnou” překážku bez vyšší přidané hodnoty. Mnohokrát si však neuvědomují, že právě onen web je jejich vizitka v pravém slova smyslu. Není nic horšího, než když web neplní svoji funkci tak, jak má. Pro zákazníka je na webu klíčové najít maximálně přehledně to, co potřebuje.

Dalším důvodem, proč se na web zaměřit je ten, že lidé v tomto období tráví více času na internetu. Nákupy z domova jsou dnes považovány za samozřejmost. Až 75% nově příchozích zákazníků hodnotí důvěryhodnost firmy na základě prvního dojmu z webových stránek, strategicky postavené webové stránky na míru jsou tedy velice důležitým prvkem.

Pokud web již máte, určitě není na škodu provést audit a prodiskutovat případná vylepšení společně s optimalizacemi. Pokud web nemáte a přemýšlíte o něm, nyní je zkrátka ta správná chvíle. Můžete využít situace ve svůj prospěch a proměnit tak náklady spojené s tvorbou webu na míru na velice výnosnou investici.

2. Online marketing

marketing sociální média praha

Online je nejsilnější komunikační kanál a takřka jediný, který Vám umožňuje udržovat stabilní vztah se svými zákazníky, takže pokud jste mu příliš nevěnovali pozornost a brali ho na lehkou váhu, rozhodně svůj postoj přehodnoťte. Lidé dnes více než kdy dříve nakupují a poptávají služby online. Absence ‘onlinu’ pro Vás může znamenat spoustu promrhaných zakázek a ztracených zákazníků. Je důležité zmínit, že redesign stávajícího webu nebo samotná tvorba webu na míru jdou ruku v ruce s marketingem.

Pokud je pro vás pojem ‘online’ novinka, můžete si zkusit absolvovat několik online kurzů:

 – Digitální garáž od Googlu

–  Kurzy Facbook blueprint

Dále je vhodné danou problematiku prokonzultovat s dodavateli v případě, že na to máte rozpočet.

3. Pokračujte v rozběhlých aktivitách a buďte flexibilní

Rozhodně nezastavujte své aktivity, dávají-li smysl. Průběžně komunikujte se svými zákazníky a budujte komunitu pomocí článků a sociálních sítí. Nechcete přeci stagnovat a upadnout v zapomnění. Pokud chcete udržet svůj business nad hladinou, je dost možné, že budete muset změnit své dosavadní postupy a procesy. Jako příklad lze uvést oblast gastronomie, kde restaurace začínají na svých webových stránkách nabízet rozvoz jídla. Ti, kteří nejsou ochotni reagovat na změny, mohou brzy narazit na problémy. Mnoho podnikatelů si bohužel neuvědomuje, že digitalizace je v této situaci častokrát kriticky nezbytná pro udržení chodu podniku.

4. Co si tedy odnést?

Neztrácejte svůj drahocenný čas  a vydejte se na svou ‘online’ cestu třeba svépomocí. Pokud máte tu možnost, projednejte vše s vašimi stávajícími dodavateli. Odložené poptávky se totiž po krizi dostaví buď k vám, nebo k vaší konkurenci.

 

Potřebujete pomoci s tvorbou webových stránek nebo marketingem?
Kontaktujte nás a společně Váš business posuneme na novou úroveň →

Tvorba webových stránek Brno

Ondřej Dušek
– Zakladatel